Sunday, September 16, 2018

Terima Kasih Allah, Terima Kasih AIA Public Takaful

"Pelan Takaful adalah satu topik yang bukan seronok untuk didengar. Akan tetapi, jika anda duduk dengan seorang Pakar Takaful, anda bukan sahaja yakin Takaful adalah PELAN TERBAIK, malah anda akan merasakan yang anda perlu dan wajib mewujudkan Pelan Takaful untuk melindungi diri anda, keluarga, harta, tanggungan, dan perniagaan anda..."


Alhamdulillah, setiap daripada kita Allah telah aturkan rezeki masing-masing. Begitu juga dengan latihan dan dugaan. Setiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Selagi mana kita yakin dan percaya, yakin dan pasti Allah permudahkan semuanya. Anda dah baca tulisan saya berkaitan Memerlukan vs Diperlukan? Kita ambil takaful juga kerana dua peranan ini.

Saya teringat satu kisah tentang Rasullullah SAW dengan Arab Badwi dan Unta..

Rasullullah bertanya kepada seorang Arab Badwi mengapa beliau meninggalkan unta tanpa ditambat, jawab Arab Badwi, "Aku tawakkal kepada Allah..". Rasullullah SAW kemudian bersabda.. "Tambat unta kamu, kamudian bertawakkal kepada Allah". (Hadis Riwayat Al-Tarmizi & Ibnu Majjah). Di sini, jelaslah sistem TAKAFUL boleh dijadikan satu ikhtiar sebelum kita berserah kepada Allah. 

Seseorang itu sentiasa terdedah kepada musibah dan malapetaka seperti kemalangan, sakit, kematian, kecurian, kebakaran dan banyak lagi yang akan mengakibatkan kita menggunakan sumber kewangan kita dengan banyak dan sekaligus akan menjejaskan aliran kewangan dan simpanan kita. Sistem Takaful ini adalah sistem bantu-membantu yang mana ianya sangatlah digalakkan dalam Islam.

Jom saya kongsikan satu kisah yang saya kira boleh menjadi testimoni terbaik saya untuk tahun ini (klik pada gambar untuk besarkan):
















Apa yang anda perlukan bila sakit dan dimasukkan ke hospital? sudah tentu rawatan yang terbaik dan selesa. 

"Dengan medikal kad AIA Takaful yang saya dapatkan dari Perunding Takaful AIA Anna Suhaimi telah banyak membantu saya dan keluarga membayar banyak bil hospital tanpa ada sebarang masalah. Allhamdulillah semua bayaran yang sepatutnya telah ditanggung oleh Medikal Kad AIA Takaful. Sebagai ibu kepada pesakit, saya rekomen anda hubungi Perunding Takaful AIA Anna Suhaimi sekarang..."

1 comments:

Scott Romero said...

Lovely blog thanks for sharing