Saturday, August 11, 2018

Thank you for the incredible birthday wishes!

I’m humbled to have so many wonderful people in my life! I’m overwhelmed with gratitude for the amazing people I am so very blessed to have in my life and call my friends and family! Thank you for the incredible birthday wishes!


Alhamdulillah.. Syukur Ya Allah.. Tahun ini genap umur saya 33 tahun. Memetik kata-kata My Other Half, "Hidup ini adalah pentas drama. Kitalah penulis skrip, sutradara dan juga pelakonnya. Olahlah cerita singkat hidup kita secemerlang mungkin." Hidup ini semakin lama semakin pendek. Bagaimana kita berusaha untuk memenuhi tanggungjawab dan peranan kita sebagai Khalifah Allah itu yang penting. Mungkin umur hanya sekadar angka, tetapi pernahkah kita bertanyakan diri apakah sumbangan kita kepada Agama, Bangsa dan Negara?

ULANG TAHUN KELAHIRAN ANNA SUHAIMI

Terima kasih kepada Mak & Ayah, Mr Hearthrob, adik beradik dan keluarga mertua, serta rakan-rakan dan sahabat atas kiriman doa dan ucapan Ulang Tahun Kelahiran saya pada hari ini. 2018, sememangnya tahun yang saya rasakan tahun yang cukup-cukup bertuah buat saya. Ulangtahun kelahiran pada tahun ini juga agak berbeza dengan tahun-tahun sebelum ini. Sejujurnya saya tidak pernah mengharapkan sebarang sambutan, cukuplah tulus doa agar saya berjaya Dunia dan Akhirat.

REZEKI ULANG TAHUN KELAHIRAN 2018

Alhamdulillah.. Tahun ini, rezeki saya sambut ulangtahun pada hari KZ Consultant Empowering Traning. Mujur tiada perancangan percutian dibuat. Training ini asalnya dijadualkan pada 4 Ogos 2018, tetapi disebabkan tarikh tersebut ada event lain, maka postponned ke 11hb. Jika diikutkan tahun-tahun sebelum ini, tarikh birthday pasti saya akan bercuti.. Hihi.

MENERIMA AWARD 'CHAMPION GROWTH' 


Sebenarnya tak sangka pun akan dapat CHAMPION! Ramai lagi yang hebat-hebat dan produce BIG CASE. Seronok sangat-sangat. Terima kasih UM Zeck dan seluruh warga KZ Empire Group atas doa dan sokongan kalian. Yang tidak pernah sesekali jemu untuk memberi tunjuk ajar dan panduan.

HADIAH DARIPADA MR HEARTHROB


Ya Allah.. surprise betul. Ingatkan ajak pergi makan, sebab masa tu perut dah berkeroncong dengan merdunya. Maklumlah lepas training tadi tak sempat lagi lunch, sebab rushing pergi Columbia Cheras - Assist Mr Client. Jalan punya lah laju. Sebab dalam kepala ni dah fikir, disebabkan Birthday Girl, boleh lah pow makan sedap. Hehehe.. Sesampainya di Metro Point, melencong pula ke Emas Sri Pinang. Ayat yang paling sedap didengar "Pilih lah yang mana suka...". Ha kau, hilang lapar tadi! Kah!


Siap ada Birthday Card. Thanks Sayang! Love you to the Moon and Back..


Walaupun dah dapat hadiah, perut nak juga lah diisi kan. Ni consider Lunch+Dinner. First time kami makan di JAHHET FINE MEAT ni. Semuanya gara-gara tengok video review dari Ustaz Don Daniyal. Bukan main sedap lagi beliau makan TOMAHAWK. Restoran ni adalah milik anak kepada Almarhum Ustaz Haron Din. Harga reasonable dan disebabkan saya tak boleh makan daging lembu buat masa ni, saya memilih untuk hidangan lamb lah. Asalnya nak pilih Lamb Shank, my favourite tapi dah habis pulak. Jadinya saya pilih Lamb Rack (masak Medium Well), dan MH pilih Lamb Ribs (masak Well Done). Dari segi rasa, umpphh memang terbaik. Hajat makan Wagyu belum kesampaian lagi. Ada rezeki, lain kali lah ye.

UNBOXING HADIAH ULANGTAHUN KELAHIRAN


FITBIT FLEX 2: Ni pun MH yang hadiahkan. Dah dapat sebulan awal, tapi simpan belum pakai. Kenapa beli Fitbit lagi? Sebab yang ni lebih lasak. Boleh pakai swimming. Ha... Apa maksudnya tu?



DUCK 2018 PLANNER: Yang ni adalah hadiah KZ Award siang tadi. Siap ada nama ye. Bestnya. Thanks yang membeli. I love the design and the color.



JAM TANGAN MICHAEL KORS MK2547: Dah lama aim jam MK ni. First time pakai jam bertali Leather. Sebenarnya ni hadiah daripada Siti Zanariah. Ye, betul hadiah saya kepada diri sendiri. Setiap kali birthday, mesti saya ada aim apa hadiah untuk appreaciate diri sendiri. Setiap kali saya ada appointment area Mid Valley, mesti saya singgah Butik MK di The Gardens. Just nak ambil feel dulu. Dan alhamdulillah... :) Oh ya, pink Unicorn tu adalah Birthday Gift after purchase ya. Cute kan?



MARY KAY TIMEWISE REPLENISHING SERUM+C: Mary Kay adalah set penjagaan kulit yang saya dah konsisten guna lebih dari setahun. Thanks to my Beauty Consultant, Dayah Anuar yang selalu bagi gift setiap pembelian. Ini adalah pertama kali saya try Serum+C ni. Sebab bila dah masuk usia 30-an, haruslah menjaga kesihatan kulit kan. Dan disebabkan pembelian di bulan Ulangtahun Kelahiran, maka dapat gift birthday - Lipstick Bashful You. Alhamdulillah...


SYUKUR YA ALLAH ATAS NIKMAT YANG ENGKAU BERIKAN

0 comments: