Saturday, December 18, 2021

Selamat Tinggal 2021



Alhamdulillah, 2021 semakin hampir melabuhkan tirainya. Saya pasti pelbagai pencapaian yang telah kita sama-sama raikan. Ada yang di naikkan pangkat, ada yang beli aset seperti tanah dan rumah, ada yang mula buat pelaburan emas, dan ramai juga yang telah kembali menaikkan dan meluaskan lagi empayar perniagaan.

Syukur ke hadrat Illahi, Tahun 2021 mencatatkan beberapa peristiwa penting di dalam hidup saya. Ada suka, ada juga duka. Ada gembira, namun ada juga kesedihan itu. Namun, hidup perlu diteruskan. Gear 2022 perlu dimulakan dari sekarang.

2021, bagi saya tahun yang agak mencabar berbanding tahun-tahun sebelumnya. Dengan permulaan penghijrahan saya di tempat baru, kehilangan insan tersayang (nenda), kucing kesayangan diuji FIV, saya dan suami pernah diuji Covid, diuji juga ketidakstabilan status kewangan, dan pelbagai lagi lah. Walau apa pun, sentiasa bersangka baik dengan Allah. Pasti ada hikmah disebalik semua yang berlaku.

Harapan saya untuk tahun 2022 adalah tahun yang lebih baik. Saya ada satu matlamat baru. Satu matlamat sahaja untuk 2022 dan tahun-tahun kehadapan, iaitu menjadi MUSLIM PREPPERS!

Banyak elemen lagi yang perlu saya top-up untuk menjadi Muslim Preppers. Antara yang utama, saya perlu belajar memanah dan mahir memanah. InsyaAllah di penghujung tahun 2022, saya boleh jadi salah sorang facilitator memanah, di mana saya mampu untuk menyemarakkan kecintaan terhadap sukan Sunnah ini kepada lebih ramai orang.

Antara elemen lain yang penting untuk menjadi Muslim Preppers adalah kekukuhan kewangan. Tidak boleh dinafikan, saya perlu lebih berusaha keras untuk membangunkan perniagaan dan meluaskan lagi empayar perniagaan tersebut. Moga Allah makbulkan segala doa. Aamiinn.

Kekukuhan kewangan ni penting bagi Muslim Preppers. Persiapan makanan dan kit kecemasan semuanya memerlukan belanja yang besar. Persiapan kecergasan dan ketangkasan memerlukan belanja (berkuda dan memanah), peruntukan untuk Jemaah dan infaq, perbelanjaan bagi pembangunan jati diri lagi, peruntukan untuk kemaslahatan keluarga besar saya, dan pelbagai lagi lah. Memang perlu diperincikan betul-betul untuk tahun 2022.

InsyaAllah, moga ada keberkatan di setiap apa yang saya dan my Mr Heartthrob usahakan. Doakan kami ya, kawan-kawan… Saya juga doakan kembali kepada anda agar setiap apa yang anda lakukan menemui kejayaan dan diredhai Allah.

Selamat Menyambut Tahun Baru 2022.

--------------------------------------------------

Berminat untuk menjadi Muslim Preppers juga? Tapi tak tahu nak bermula di mana? Jom beli Buku Rahsia Keluarga Selamat di Akhir Zaman. Klik link ni : http://nak.la/SpecialRKSAZ

Maklumkan kepada saya jika dah beli, untuk saya bantu masuk ke Telegram Group Support Bedah Buku 90 Hari.

0 comments: