Wednesday, July 04, 2018

Sediakan Payung Sebelum Hujan



"Ramai yang menganggap simptom-simptom ini benda ringan. Amat jarang untuk mereka mensyaki ia adalah kanser kerana simptom-simptomnya tidak jelas dan boleh disebabkan oleh bermacam perkara," kata Ketua Pusat Saringan Kesihatan Kanser Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) Dr Dalilah Kamaruddin kepada Bernama baru-baru ini.

Baca lebih lanjut di SINI.. 

Jangan sambil ringan dengan petanda-petanda kecil bagi penyakit merbahaya. Kami sebagai life planner, sangat2lah mengharapkan client semua jujur semasa buat declaration. Lately ni sy dapat banyak perkongsian rakan life planner yang mana banyak berlaku kes yang sukar di claim sebab penyakit telah ada di dalam tubuh badan client sebelum client ambil polisi lagi. Akibatnya, client terpaksa tanggung kos rawatan sendiri sedangkan client ada medical card. Kami seboleh-bolehnya membantu untuk memberi yang terbaik, tetapi tetap perlu follow prosedure yang telah digariskan..

Pernah dengar pepatah 'Sediakan payung sebelum hujan?' Kalau dah hujan baru sediakan payung, akibatnya basah lah. Begitu juga dengan Medical Card... Kalau dah sakit baru nak ambil, jawapannya memang tidak akan dicover. 

Alangkah bagusnya kalau kita semua faham 'KENAPA PERLU ADA MEDICAL CARD PERSONAL'...

Sekurang-kurangnya selesai masalah:
1. Terpaksa keluarkan saving yang dah bertahun simpan untuk kegunaan masa depan
2. Terpaksa berhutang dengan rakan, majikan, keluarga dan bank
3. Terpaksa cari kerja lain selepas didiagnos sakit kritikal sebab majikan dah tidak perlukan anda!
4. Terpaksa tebalkan muka untuk membuat rayuan derma
5. Berputus harap kerana tiada lagi cara untuk dapatkan wang yang banyak sekaligus

YA Allah.. janganlah sehingga kita jatuh dalam golongan yang sentiasa mengeluh dengan 'latihan' yang Allah bagi..

Cepat-cepat buat MEDICAL PROTECTION sekali dengan INCOME PROTECTION bagi mengelakkan masalah di atas berlaku kepada ANDA!

Call/Whatsapp: ANNA SUHAIMI 012-4202446

0 comments: