Friday, September 17, 2010

Hukum Mati Keatas Pembunuh Datuk Sosilawati

Posted by annazanariah at 9/17/2010 04:39:00 PM
TAHNIAH kepada PDRM kerana berjaya menyelesaikan kes ini, dan kini terserah kepada Peguam Negara untuk mendakwa, & seterusnya hukum ke semua pembunuh tersebut! "Pembunuhan yg tidak berhati perut"


Berita yang mencemarkan kemeriahan Aidilfitri tahun ini..
Takziah diucapkan buat family mereka



Ramai lagi dibunuh di tempat sama????

Jumlah fragmen tulang yang banyak menimbulkan pelbagai spekulasi mengenai mereka yang lain mungkin dibunuh di ladang terbabit sebelum Sosilawati bersama tiga individu. Klik SINI untuk bacaan lanjut. 


Suspek umpan cek RM1 juta.
KUALA LUMPUR 16 Sept. - Cek RM1 juta sebagai wang pendahuluan bagi penjualan tanah milik jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dipercayai digunakan sebagai 'umpan' oleh suspek untuk memperdaya mangsa sebelum dibunuh. Klik SINI untuk liputan lagi. 



Semua mangsa DIKERAT sebelum dibakar!!



ANGGOTA polis dari unit forensik mendulang serpihan tulang dan bahan bukti yang dibuang ke dalam Sungai Panchau oleh suspek pembunuhan Sosilawati dan tiga individu lain dekat Tanjung Sepat, semalam.


BANTING: Polis kini sedang memburu seorang pemuda berusia 19 tahun yang dikatakan bertanggungjawab mengerat mayat Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain sebelum mereka dibakar. Nak tau lebih lanjut, baca SINI.






‎Sebagai peguam sivil, suspek cekap dalam jenayah kolar putih, terutama penipuan dokumen jual beli dan kontrak perjanjian, tetapi selalu terlepas daripada tindakan walaupun ada laporan polis dibuat terhadapnya. “Kebanyakan harta bukan atas namanya, sebaliknya menggunakan nama proksi paling dipercayainya termasuk kenalan rapat dan ahli keluarganya. Suspek memang membuat persediaan awal dengan mengambil kira segala kemungkinan, termasuk jika kegiatan jenayahnya terbongkar,” katanya.  Sumber yang pernah bekerja dengan suspek, berkata bekas majikannya menggemari kehidupan mewah, termasuk memiliki sekurang-kurangnya 15 kereta mewah terutama jenis Mercedes Benz dan BMW. Baca LAGI KAT SINI...



dari-kanta-mata-anna: semoga semua yang bersalah mendapat hukuman yang sewajarnya dan setimpal dengan kesalahan (kekejaman) yang dilakukan. Al-Fatihah untuk semua mangsa. Semoga roh mereka ditempatkan dikalangan orang yang beriman..~~~

10 comments on "Hukum Mati Keatas Pembunuh Datuk Sosilawati"

Mario on September 17, 2010 at 4:51 PM said...

yela...aku pun geram jugak ni...

Khumaera Ismail on September 17, 2010 at 5:05 PM said...

perghh..ramai gile mangsa dia..tau la kaye..suke2 ati nk bunuh2 lak..

sweetsal on September 17, 2010 at 5:23 PM said...

sepandai-pandai tupai melompat akhir nya jatuh ke tanah jugak..baru padan muka..gerammmm....

diana on September 17, 2010 at 5:25 PM said...

memang hobi dia bunuh orang kot..
macam pembunuh bersiri tu..

annazanariah on September 17, 2010 at 8:15 PM said...

@ mario.. semoga semua perbuatan kejam tu dapat balasan dan menjadi ikhtibar buat org lain. PDRM semakin cekap menjalankan siasatan..

annazanariah on September 17, 2010 at 8:16 PM said...

@ Khumaera ismail.. sebab dah tamak duit sgt. bayangkan dah ada 15 buah keta mewah. nak pe lagi tak tau la.. sampai sanggup bunuh org dengan kejam. dah macam crita movie overseas pun ada.. apa la nak jadi kan?

annazanariah on September 17, 2010 at 8:17 PM said...

@ sweetsal.. tu la kak.. geram sgt. tapi puji la dengan PDRM. siasatan sentiasa update. maklumat semakin banyak terkumpul skrg.. smga hukuman cepat dilaksanakan..

annazanariah on September 17, 2010 at 8:19 PM said...

@ diana.. jenayah kolar putih lagi mengancam negara kan? tak perlu dah parut sana sini nak nampak samseng. jadi master mind pembunuhan camni pun dah cukup menjadi penjenayah..

Wawa~* on September 18, 2010 at 9:29 PM said...

mmg dorang ni dr kump 'gengster' x silap dr yg sy dengar.. polis pn ada bukak smula kes lama yg ada baur2 mcm pmbuhanan cara ni kt tmpat/area sama kan?

annazanariah on September 18, 2010 at 11:03 PM said...

@ wawa~*.. ye. ada jugak dengar.. mmg kejam la cara pembunuhan diorg ni. cepat2 la jatuhkan hukuman!! Geram!

 

! Blue Crystal ! Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal