Saturday, June 30, 2018

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018

“Salam lebaran dengan penuh keikhlasan andai ada kekhilafan antara kita dan juga  terkasar bahasa, tersilap kata, terguris rasa di lubuk sukma… Yang sering terjadi antara kita sebagai manusia biasa.. Mohon halalkan segala jua pemberian seperti makan dan minum.. Moga Aidilfitri pada kali ini membawa lebih erti buat kita semua… Akhir kalam SELAMAT  AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN




Alhamdulillah, tahun ni kami masih diberi kesempatan untuk meraikan hari kemenangan bersama keluarga tersayang. Tahun 2018 giliran berhari raya bersama keluarga di Penang pada hari raya pertama. Tema tahun ini adalah warna PURPLE. 

Busana kami pada hari raya pertama adalah daripada Butik Primavalet. Seminggu sebelum pulang ke kampung, baru ada kesempatan untuk shopping raya. Plan asalnya kami decide untuk mengenakan warna Hijau. Tetapi setelah berbincang dengan family, kami sebulat suara memutuskan untuk guna tema Ungu. Yeah! 

Tahun ni semangat berhari raya lain macam. Actually dah dua tahun kebelakang, kami recycle je baju raya. Bukan masalah tak sempat beli, tetapi tak ada 'semangat'. Berlainan pula cerita pada tahun ni, segala persiapan raya ada dalam list. Baik Biskut Raya, Baju Raya, Sampul Angpow Raya dan lain-lain.

Raya Kedua..

Awal pagi saya dan Mr Hearthrob ke Alor Setar. Target, nak berhari raya ke rumah BFF saya, Puan Rusydina. 


Saya mengenakan busana dari Butik People, manakala MH menggayakan Busana dari Primavalet. 


BBQ di rumah Adik


Raya Ketiga..

Memulakan perjalanan dari Penang ke Kuala Lipis, melalui Cameron Highland. Alhamdulillah perjalanan lancar, cuma berlaku kesesakan sedikit di Tanah Rata sebab ramai berhenti minum teh dan membeli sayur-sayuran.


Singgah minum teh di Bharat Tea


Raya Keempat..


Beraya di rumah sanak saudara di Kuala Lipis. Saya mengenakan busana warna hijau dari KWC, MH pula masih mengekalkan busana dari Primavalet. Serasi betul dengan PV ye..

Jika jiwa sebening air, jangan keruhkan.
Jika hati seputih awan, jangan mendungkan.
Raihkan kemenangan ini dengan 
saling bermaafan sesama kita.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri.


SHRMZB







0 comments: