Sunday, January 24, 2016

Jom SKYTREX Shah Alam!

Tak ada plan nak ke mana cuti hujung minggu?

Jom ke Shah Alam.. Beriadah sambil menikmati keindahan alam di SKYTREX Adventure Park..

Entri yang dah lama terperam.. :)

19 December 2015

Rombongan Pengurusan Bakat & Pembangunan Kerjaya (PBPK) Bank Rakyat ke SKYTREX Shah Alam

http://www.skytrex-adventure.com

.
.
.
.
.



Seperti yang dijanjikan, kami berkumpul di masjid biru Shah Alam lebih kurang jam 11 am. Sebelum memulakan aktiviti, elok isi perut dulu. Nyummy.. Macam-macam ado. Nasi goreng sotong, megi goreng, bergedil daging, ayam panggang, nugget, sandwich dan lain-lain. Jaga-jaga, jangan makan banyak sangat, nanti 'emergency' kat atas trex plak. Memang spoil lah.

2.00 pm: Usai solat di masjid biru, kami mula bergerak ke lokasi SKYTREX. Kalau korang nak ke sana, lagi best kalau pergi dengan team yang ramai, contohnya team kami 13 orang. Sebenarnya ada kuota setiap sesi. Satu sesi maksimum 25 orang. Kami pilih trex yang paling tinggi iaitu EXTREME CHALLENGE. RM 55 seorang (belum include GST uoll). 

2.30 pm: Sesi briefing sebelum mulakan aktiviti. Ada charge lain lagi yang uoll kena spend. Untuk transport dari main entrance ke tapak aktiviti, setiap pengunjung perlu bayar RM3. Pengunjung juga boleh sewa loker untuk simpan barang peribadi. Kadar sewaan bergantung kepada saiz loker yang dipilih.

6.30 pm: Akhirnya berjaya juga kami semua lakukan cabaran! Yeay! Actually hujan turun semasa kami berada di trex, so aktiviti terpaksa ditunda. Menurut polisi, pengunjung akan diberi dua pilihan. Pertama, tunggu sehingga hujan berhenti dan sambung balik (ditempat yang stop tadi), atau pilihan kedua just let go. So kami decide untuk tunggu hujan berhenti. Alhamdulillah hujan berhenti setelah lebih kurang 30 minit. Sekiranya hujan tidak berhenti sehingga waktu tutup operasi, kami akan diberi tarikh baru yang mana ditentukan oleh pihak pengurusan Skytrex. 

KOMEN tentang SKYTREX:

Aktiviti yang agak mencabar. Sebab uoll akan cabar keberanian untuk berada di tempat yang tinggi sambil melengkapkan cabaran-cabaran yang ada susah ada senang. Paling mencabar cabaran turun tangga (tak ingat cabaran nombor berapa). Masa tu tangan dah menggigil. Tak tahu nak cakap lah dia punya letih tu. But, overall memang best. Psst.. Kalau nak lagi extreme uoll boleh try ESCAPE PENANG. Yang tu pun saya dah join. Memang terbaik!!

Transport yang disediakan untuk mengangkut pengunjung


Safety is No 1! Me and Mr Heartthrob..


Ok, that's all~ xoxo



0 comments: