Monday, December 27, 2010

Kem Pembentukan JKM KTF 2010/2011 || Part 1

Assalamualaikum.. Dah lebih kurang seminggu tak jenguk blog. Dah berhabuk pun.. Mujur ada juga yang sudi tolong sapu2 habuk tu, kalau tak, lagi la teruk.. Hehhehe...

Tau kan ke mana Anna menghilang beberapa hari ni?? Anna menjadi urusetia Kem Pembentukan JKM KTF. Kem bermula 22 Dec sampai 26 Dec, tapi bagi part 1 ni Anna story tentang 22-24 Dec yang mana bertempat di TUNJUK LAUT RESORT, Tg Leman, Mersing.

Kami menginap di Family Chalet. Mmg best la facilities kat sana. Dewan pun besar dan selesa. Semua aktiviti kat sana kami serahkan kepada konsultan untuk uruskan. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. U all kenal MEPS CAPITAL & CONSULTANT? Mereka la pihak yang bertanggungjawab untuk melancarkan perjalanan kem ni.

Words saja tak best kan? Jom tgk gambar lak...


Pantai yang bersih, tapi tak dapat mandi laut sebab keadaan laut yg bergelora. Pihak Marine menasihatkan kami untuk tidak bermandi manda di laut.. Mendaki Bukit Leman juga agak mencabar. Keadaan tanah yang lembab menyukarkan keadaan sebab licin. Tapi bila dah sampai summit je, mmg puas dan seronok. Beberapa aktiviti turut diadakan kat atas sana.. gambar yang bawah tu, antara fasi dan urusetia yang terlibat. Setia betul menjadi urusetia.. hehehe..



Berdiri/ pijak atas telur.. Satu pengalaman yang best! Kalau tak betul2 concentrate mmg PECAH. Anna turut tak melepaskan peluang mencuba. Alhamdulillah, tak pecah dengan percubaan pertama... Ada cara dan teknik tau. Bukan sesuka hati terus pijak. Alamatnya pecah la.. So far, dalam ramai2 yg pijak ni, hanya 7 org yg memecahkan telur, tapi dalam peluang ke-2 semuanya berjaya mengawal minda.. Belajar dari kesilapan lebih bermakna.. =)


0 comments: