Sunday, August 15, 2010

Award daripada Belalang

Dah lama peram award ni dalam draf. Tadi tengah lepak2 belalang datang buat spot check. Award beliau bagi belum disempurnakan lagi.. Hehehe.. ampun pak belalang.. Anna buat dah ni... :)




Belalang tidak melupakan Anna untuk bagi award yang lain daripada yang lain ni.. Comel dan unik. Sebab ape? Ada syarat dan cara publish yang perlu diberi perhatian. Anna pun copy jugak ayat2 kat bawah ni daripada Belalang.. 

**************************************************

Bagi siapa sahaja yang menerima award ini, diharuskan memberikan/tag kepada 5 orang lagi. Kemudian, si penerima award harus meletakkan link-link berikut di dalam entry anda.


1: Floellen Esthy 
2: Myfrin's story
3: Teratak Usang
4: Belalanghijau
5: Blue Crystal
Sebelum anda meletakkan link-link di atas, padamkan dahulu link yang berada di no 1, kemudian semua link yang tinggal dinaikkan 1 level seperti no 2 menjadi no 1, link no 3 menjadi no 2 dan seterusnya. Selepas itu masukkan link anda di bahagian paling bawah sekali iaitu no 5. Kejujuran adalah penting. Jika setiap penerima award mampu memberikan award ini kepada 5 orang dan kesemua mereka yang ditag meletakkan link dengan betul, maka jumlah backlink yang didapat ialah:-

Posisi 5 : Jumlah backlink = 5
Posisi 4 : Jumlah backlink =25
Posisi 3 : Jumlah backlink = 125
Posisi 2 : Jumlah backlink = 625
Posisi 1 : Jumlah backlink = 3,125

"Menurut info dari SEO (Search Engine Optimation) ramai blogger telah mendapatkan 1,923,125 backlink dan keuntungannya blog anda akan mendapatkan trafik tambahan, apalagi jika ada orang mengklik ke blog anda", kata tuan punya award asal kot.



*********************************************

Anna pun tak sure jugak, tapi why not cuba. disamping dapat award, mana tau dapat up trafik kan? :) Orang yang bertuah untuk Anna tag adalah: 

3. diea
4. mell

4 comments:

Belalang hijau Perisik said...

cantekk la anna dah siapkan...mcm nih leh pas kan lagi 18 award kat anna...huhuhu

Mellyana Sara said...

thanks. :) kalau sempat mell wat ye syg.

Kimie Hashim said...

assalamualaikum..sy kimie..sy follower mell :) wah2 tahniah sis, dapat award..sy follow sis ya..if sis ada masa sisi jenguk sy ya..sy tggu.. :)

cikpia said...

wah!!! comel nya award!!!